MARKETING TO SILVER GENERATION czyli o nadchodzącym tsunami osób 50+ w świecie reklamy
Na świeczniku marketerów coraz częściej są osoby 50+. I w sumie nie ma się czemu dziwić, bo dane statystyczne dotyczące osób 50+, starszych i młodszych seniorów robią niemałe wrażenie. Skąd tyle zamieszania wokół Pokolenia 50+? Dlaczego firmy coraz bardziej będą sięgać po tę grupę konsumentów?
Na konferencji uczestniczyły również kobiety i mężczyźni 50+, którzy są wspaniałym dowodem na to, że życie nie kończy się (a zaczyna!) po pięćdziesiątce!. W panelu dyskusyjnym brały udział m.in. Jaga Janik, autorka bloga modowego i lifestylowego www.fashion50plus.pl, Iwona Dąbrowska - redaktor naczelną dwumiesięcznika dla seniorów „Lecą lata, biegną dni”, Gabriela Kunert - twórczyni www.cafesenior.pl, a obecnie odpowiedzialna za rozwój internetowego pisma a także nasz ekspert Ela Hubner – autorka bloga lifestyle’owego 50+ Fajna baba nie rdzewieje. Uczestniczki panelu opowiadały o tym, co chce czytać dzisiejszy „senior”, jaki powinien być przekaz reklamowy, który jest kierowany do osób 50+, o autentyczności w komunikacji do osób dojrzałych. Przekazały mnóstwo inspiracji, które potwierdzają, że bez wątpienia nadchodzi „srebrne tsunami” i na które świat reklamy musi się nie tylko przygotować, ale przede wszystkim zmienić.
Na forum pojawił się też Dancing międzypokoleniowy – to inicjatywa, której uczestnikami są 70, 80-latkowie a nawet starsze osoby, które przełamują stereotypy na temat postrzegania starości. I nie jest tak, że ich dolegliwości nie biorą. Biorą, ale mimo to z entuzjazmem i radością podchodzą do życia. Mają chęć uczestniczyć w wydarzeniach senioralnych, występować w reklamach, teledyskach i bawią się na wieczorkach tanecznych. Nie ma, że boli. A jak boli, to dancing międzypokoleniowy wydaje się być najlepszym lekarstwem.
Wierzymy, że rzeczywistość jaką tworzą „seniorzy” znajdzie swoje odzwierciedlenie w świecie reklam 50+. I, że coraz więcej będzie takich reklam, jak na przykład kampania reklamowa kawy marki Jacobs, którą można obejrzeć TUTAJ.
Źródło: Razem50plus
Daj sobie szansę
Kobiety 50+
Samotność nikomu nie służy, a miłość potrafi być lekarstwem na wszystko. Troska o drugą osobę uskrzydla. Dlatego już dziś znajdź przyjaciółkę, o którą będziesz mógł się zatroszczyć, z którą będziesz mógł spędzić przyjemnie czas. Najważniejsze to być z ukochaną osobą, ponieważ z nią będzie miło zawsze i wszędzie.
Mężczyźni 50+
Dojrzałe życie w pojedynkę może być piękne, ale staje się jeszcze piękniejsze, gdy dzielimy je z drugim człowiekiem, który każdego dnia jest obok nas. Uczucie i bliskość drugiej osoby potrafią bowiem ożywić każde serce. Dlatego już dziś znajdź mężczyznę i rozpocznij nową, udaną relację.